Известие

Collapse
No announcement yet.

Общи приказки 166

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Да, един и същи клапан и е изпускателен. Може и седлото на клапана да потъва в главата. Ще разбера след още няколко хиляди км.
    Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
    Opel Astra J
    ex:
    Alfa Romeo 164 2.5TD
    Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
    Alfa Romeo 164 2.0T.S.

    Comment


    • Не че наливам масло в огънят, ама ще дам един пример - някога карахме служебен атмосферен форд 1.6 дизел. По някакви причини един от клапаните беше стигнал до хлабина 0.05 мм. Другите бяха с разлики от 0.05 от номинала - т.е. бяха добре. Колата вдигаше 130 км./час максимум. С добре регулирани клапани вдигаше 160 и нагоре по километраж. От практиката ни с по-големичките турбодизели в сервиза - те пък са още по-чувствителни. Та така за ползата от регулирането...
      Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
      Lancia Kappa JTD '98 -

      Comment


      • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        Лесно, но отнема повече време, ако не разполагаш с пулове от различни размери по време на манипулацията.
        Отваряш, мериш хлабините и там където трябва корекция сваляш стария пул и му мериш дебелината (на някои си я пише). После правиш сметка какви пулове ти трябват и ги намираш. Тъй че обикновено манипулацията се прави на 2 пъти.
        Тези пулове сигурно са ги измислили след като съм завършил, продават се някъде, така ли?
        Не всички, които се скитат, са изгубени.

        Comment


        • Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
          Тези пулове сигурно са ги измислили след като съм завършил, продават се някъде, така ли?
          Трябва да се продават. Просто питай по магазините. Обикновено размерите им вървят през 0,05 mm. Виждал съм фабрично монтирани пулове при които размерите се променят и през 0,01 mm.

          Когато се измерят хлабините и дебелините на съответните пулове, често пъти не е нужно да се търсят нови а реглажът става само с размяна на пулове.

          Все таки, след меренето става ясно, какво ще е необходимо.


          PS:

          Ако няма по магазините, могат да се ползват и втора употреба. Стари пулове могат да свършат работа, понеже не се износват лесно.
          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 09:57.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • Преди се продаваха по магазините сега не знам, но със стари можеш да си ги минеш на фреза до необходимия размер.
            166 2.4JTD-00г.

            Comment


            • Първоначално публикувано от trop4i Покажи съобщение
              Преди се продаваха по магазините сега не знам, но със стари можеш да си ги минеш на фреза до необходимия размер.
              По скоро на шлайф, че са бая серт като материал.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • Давал съм да ми ги минават ама не знам на какво, така че за това си прав.
                166 2.4JTD-00г.

                Comment


                • В моите учебници пише, че се регулират при необходимост и при студен или топъл двигател в зависимост от предписанията на производителя- какво предписва Алфа, топъл или студен двигател?
                  Буталото се поставя в положение около ГМТ на произволен цилиндър(този който ще регулираме), такт сгъстяване като се наблюдават клапаните. Хлабиномерната пластина трябва да влиза с усилие( аз си мисля, че ако на тези двигатели клапаните се вкопават луфта трябва да е по голям)
                  Не всички, които се скитат, са изгубени.

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                    В моите учебници пише, че се регулират при необходимост и при студен или топъл двигател в зависимост от предписанията на производителя- какво предписва Алфа, топъл или студен двигател?
                    Буталото се поставя в положение около ГМТ на произволен цилиндър(този който ще регулираме), такт сгъстяване като се наблюдават клапаните. Хлабиномерната пластина трябва да влиза с усилие( аз си мисля, че ако на тези двигатели клапаните се вкопават луфта трябва да е по голям)
                    На студено се мери. Мери се хлабината между частта от окръжност на вала и чашката (гърбицата да сочи нагоре).
                    Ако се вкопават клапаните в леглата си, би трябвало луфтът да намалява.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                      На студено се мери. Мери се хлабината между частта от окръжност на вала и чашката (гърбицата да сочи нагоре).
                      Ако се вкопават клапаните в леглата си, би трябвало луфтът да намалява.
                      Намалява и затова казвам, че трябва да се остави по- хлабаво, защо реши, че на студен, а не на загрял
                      Не всички, които се скитат, са изгубени.

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                        Намалява и затова казвам, че трябва да се остави по- хлабаво, защо реши, че на студен, а не на загрял
                        Италианецът така е решил. Аз само чета документацията.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          Италианецът така е решил. Аз само чета документацията.
                          За пореден път си прав! Реглажа на клапаните се прави само на студен мотор.
                          п.п. Споко на всички, аз също гледам кат теле, че тоя мотор му се регулират клапани, а не е с повдигачи help:

                          @lordliness - при Алфета 2.0 съм видял реглаж с пулове, а не с кобилици и болтчета. А тая кола е 1982-ра година. Не датира толко от скоро, от колкото си мислиш.

                          п.п.2 - Бах мааму... VM-а е с повдигачи, тоя с пулове.
                          ALFA ROMEO 164 2.0 Facelift
                          ALFA ROMEO 164 SUPER 2.5TD
                          Audi a6 2011 3.0 TDI Quattro
                          Mini Cooper 1.6 16V Turbo kit 1++hp

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от Iltcho Покажи съобщение
                            За пореден път си прав! Реглажа на клапаните се прави само на студен мотор.
                            п.п. Споко на всички, аз също гледам кат теле, че тоя мотор му се регулират клапани, а не е с повдигачи help:

                            @lordliness - при Алфета 2.0 съм видял реглаж с пулове, а не с кобилици и болтчета. А тая кола е 1982-ра година. Не датира толко от скоро, от колкото си мислиш.

                            п.п.2 - Бах мааму... VM-а е с повдигачи, тоя с пулове.
                            Не се прави само на студен, на някои двигатели се прави на загрял
                            Не всички, които се скитат, са изгубени.

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                              Не се прави само на студен, на някои двигатели се прави на загрял
                              Няма да споря, ма при 90 градуса как ше бараш разпределителния - да му мислят тези, които го правят. Съгласен!
                              ALFA ROMEO 164 2.0 Facelift
                              ALFA ROMEO 164 SUPER 2.5TD
                              Audi a6 2011 3.0 TDI Quattro
                              Mini Cooper 1.6 16V Turbo kit 1++hp

                              Comment


                              • Мда, на доста японци се мери на загрял двигател...
                                Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                                Lancia Kappa JTD '98 -

                                Comment

                                Working...
                                X